Workout Calender X-mas Edition

Hej vänner!
 
Igår drog vi igång en julkalender, eller snarare julutmaning, hos oss på Sportsgym. Tanken slog mig inte alls då, men nu ikväll kom jag på att ni kanske skulle vilja haka på? Det är en rolig och utmanande julkalender där alla kan delta!
 
Reglerna är busenkla!
  • Övningarna utförs i sin fulla rörelsebana 
  • Repetitionerna får göras när som helst under dagen och det är okej att dela upp dem med att exempelvis göra några på morgonen och några på kvällen. Ingår övningarna i din ordinarie träning får du självklart tillgodoräkna dig dem.
  • Det är helt okej att skala övningarna – till exempel göra armhävningar på knä och gå istället för att hoppa vid burpees.
  • Vid sjukdom eller att man missar repsen av annan anledning ska man ta igen dem en annan dag.
Vi startade igår med att göra 8 stycken knäböj och 8 stycken armhävningar. Idag har vi gjort 8 stycken burpees och 8 stycken situps. Så, om ni gör de repsen nu ikväll eller under morgondagen så är ni också med och deltar i julkalendern!
 
På Instagram använder vi hashtaggen #sportsgymsjulkalender
 
Är ni några som vill delta? Skulle vara jättekul! I så fall peppar jag på er efter bästa förmåga här i bloggen 🙂
 
 
Psst… Om du vill delta men känner att kalendern är för tuff så går det bra att delta med hälften av repsen varje dag och på så sätt landa på 50 stycken av varje på julafton. Så länge det är UTMANANDE och KUL för dig så är jag nöjd!

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Läste detta igår kväll så nu på morgonen har jag vetat av 1-4. Bävar redan för när antalet ökar! Kommer va en plåga att göra 4×100 om bågra veckor. Men kul! 🙂 🙂

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *