Grateful & Strong

Ni som följt mig länge vet ju hur jag förra året samt början av detta år slet med sjukdom på sjukdom och hade svårt att få bra resultat av min träning då jag hela tiden fick oönskade avbrott. Jag kan därför nu nästan inte sätta ord på min tacksamhet över att få vara frisk och känna mig stark. Såå tacksam.
 
Kombinationen att astman är rätt behandlad, att jag har vänner/PT-kollegor som stöttar mig oehört och att jag har en kämparvilja deLux tror jag är det som gjort att det nu äntligen vänt. Lycka. 
 
Lördagsträning!
 
Gårdagens pass bestod av bänkpress och axellyft. That’s it. Tiden var knapp men de två övningar jag körde vi desto högre kvalitet. Något är alltid bättre än inget och både bröst och axlar blev härligt trött. 
 
Idag nötte jag på med chins, sittande rodd och biceps curls. Ett av mina mål är ju att göra tio stycken oassisterade strikta chins innan året är slut. Mina steg dit är små, verkligen pyttesmå, men det går framåt och det är huvudsaken. Känslan av att få och se resultat är oslagbart men för att få det måste man mäta då och nu på något vis. Ta därför för vana att notera, ta bilder, mått etc när ni jobbar mot ett mål. Känslan är såklart det bästa måttet av de alla men det är skönt att även ha något konkret att gå på. Söndagstips!
 
Söndagsträning!
 
En liten film från dagens pass ligger på @malinsblogg som jag heter på Instagram. Har ni tränat i helgen?

Du kanske också gillar

11 kommentarer

  1. Härligt flow du har nu – måtte det fortsätta så!!

    Jag själv fick till 4 pass (plus ett där jag bara ledde) förra veckan, så jag bara slappat och ätit och druckit i helgen 😉 Men imorrn!!

    KRAM <3

  2. Herligt!!
    Jeg trente idag,og for første gangen siden januar,fikk jeg kjørt et ordentlig bra pass med tunge vekter,beste følesen!!
    Har som deg slitt med utrolig mye sykdom så jeg håper virkelig det har snudd nå!

    Likte innlegget ditt om sterk kropp,jeg elsker at løfte tungt å synes det er så moro at se resultater så pass fort,både i hvordan kroppen ser ut og hva man orker!

    Takk for en flott blogg med massa treningsinspirasjon!!
    Klem

  3. Skönt att hinna med att köra något kort men bra när tiden tryter. För mig blev det ett gympass igår med sambon, kände mig riktigt stark och kunde öka på de flesta övningar 🙂 så nu längtar jag bara till nästa gång!

  4. Det är så roligt att läsa din blogg och bli inspirerad 🙂 Jag har en fråga till dig och det är om du har provat compression tights någon gång och hur du upplever skillnad mot vanliga träningstights?

  5. Har precis samma problem just nu! Då och då dyker jag ner i oönskade avbrott – alltså sjukdom, ofta ont i hals och öron. Och jag blir tokig. Jobbar som passledare på ett gym och har ca 5 pass i veckan. Älskar träning över allt annat och hittade verkligen in till gymmet i November och började lyfta tungt – och älskade det. Jobbar mot att verkligen bygga muskler och undrar hur du tog dig ur dina oönskade avbrott? Något tips på vitaminer eller liknande?

    Superblogg förövrigt, njuter av varje inlägg!
    Kram

  6. Så inspirerande att titta in på din blogg, jag blir så motiverad. 🙂
    Jag har dessutom en fundering som jag undrade på om du kanske kände för att svara på. 🙂
    Jag har problem med att få bort kärlekshandtagen och magen, har du något bra tips (jag har inte fött barn, jag är bara tjock ;)) Några bra övningar för detta? Jag har muskler under fettet men ja fettet är liksom i vägen för att musklerna ska synas. 🙂 Det är ganska "slappt" om man säger så 😉

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *