Fredagsträning!

Hej vänner!

Efter en välbehövlig vilodag igår så körde jag i förmiddags vidare på temat Tabata. Jag älskar ju som ni vet den formen av intervaller! Hade även turen att få träningsdejta med Sara idag vilket gav extra pepp så jag hoppas vi kan göra om det snart igen.

Här kommer dagens pass. Lösa vikter krävs att ni har hemma om ni inte har tillgång till gym. Rekommenderar varmt att investera i några sycken från t.ex Rusta – det är väl spenderade pengar, jag lovar! Ett par hantlar på t.ex 4kg, ett par på 7kg och ett par på 10kg kommer man väldigt långt med.

  • 8 x 20 sek Bicepscurl
  • 8 x 20 sek Shoulder Press
  • 8 x 20 sek Dumbbell Rear Lateral Raise
  • 8 x 20 sek Planka
  • 8 x 20 sek Sidoplanka (4 x 20 sek på varje sida, kör varannan)

Dumbbell Rear Lateral RaiseDumbbell Rear Lateral Raise – Svår övning att beskriva. Bild 1 är startposition och Bild 2 är slutposition. Luta er gärna lite mer framåt än vad bilden visar. Stark bål! Det är alltså skuldrorna som ska jobba och “pressas” ihop. Man kan säga att skuldrorna drar vikterna bakåt. Vi la även till en liten rotation i övningen så att vi fick med axlarna i slutklämmen. Lite av en kombinationsövning men med stört fokus på skuldrorna!

Gillar ni sådana här träningstips så att jag ska fortsätta med det? Jag bloggar så gärna om det om ni önskar det så att säga. Nu – lunch!

Kram & Kör hårt!

Du kanske också gillar

20 kommentarer

  1. Men vad underbart! Jag älskar dina tips och att du visar hur man gör dom 🙂 bland annat så försöker jag köra tabata pass 3 dagar i veckan nu. här hemma 😉 Snart behöver jag nog skaffa mig ett gymkort också. Frågan är bara var. Kikat runt lite på gym i sundsvall så får se vilket det faller på. 🙂

    1. Vad kul att höra och vad duktig du är som kör på 🙂

      Jag har tränat på både Helex (Sensia heter det nu tror jag), Moove ute i Birsta och nu då på Ego. Kan rekommendera alla tre även om jag trivs bäst på Ego där jag är nu. Finns ju SÅ många gym i staden så du hittar nog enkelt något som passar 🙂

  2. Bra med bilder!
    Men tänk på att inte fixera armbågen i sidan när du kör bicepscurl, och de två sakerna som man alltid ska tänka på (oavsett övning): andningen och att dra in å spänna magen.

    En sak jag undrar är vad du vill med din träning… Vad har du för mål?

    1. Det gör jag inte (fixerar armbågarna) även om du kanske tycker att det ser ut så på bilderna. Värt att nämnas är också att alla bilder togs efter passet, endast för bloggen, och då är man som du säkert vet helt slut i varenda muskel 😉

      Jag vet exakt vad jag vill med min träning och vilka mål jag har. Delar med mig av dem allt eftersom i bloggen 🙂

  3. Tack för träningsinsirationen! Körde just passet här hemma 🙂 Skönt, nu kan man se på Gladiatorerna med gott samvete! 😉

    Trevlig helg!

  4. Jag gillar såna här inlägg 🙂

    Och som jag skrev på Instagram, vilka muskler du har!
    Jag har hantlar från Rusta, men jag skulle hellre ha såna där snygga, kromade som du har på bilderna. Förstår att de är från gymet, men ändå 🙂

  5. Härligt inlägg!! Det är så härligt att se fler tjejer än en själv som kör hårt på gymmet med mer vikter än en lila 2 kilos hantel ;). Hade gärna tränat ett pass ihop med dig, synd du bor så långt bort :p. Tack för inspirationen och tips på övningar! Kram

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *