Strong, Healthy&Happy

Hej sötisar!

Som ni vet så älskar jag peppande citat av olika slag och ikväll har jag fyllt min energi, mitt pepp och min motivation med massa härliga träningscitat. Allt för att hålla humöret uppe under förkylningstider som ju annars lätt har en tendens att bli smådeppiga. Fick en idé nu ikväll om att jag ska skriva ut och göra några fina tavlor till kontoret med några av mina favoriter och har nu pysslat ihop den ni ser nedan. Ska nog se om jag kan ta och skriva ut den nu med detsamma så att det verkligen blir gjort.

De största anledningarna till att jag tränar är för att jag vill vara stark, hälsosam och glad! Vilka är era anledningar?

strong healthy happy

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Så sant! Jag tränar för att orka göra allt det jag vill – orka bära mina barn (samtidigt om det skulle vara så!), kånka tunga matkassar, springa uppför alla trapporna på jobbet om jag har bråttom, etc. Ja, inget ska kunna begränsa mig! Och för att jag älskar det såklart 🙂

    Kram & krya på dig!

  2. Tycker jag låter som en bra ide:) Jag började förra månaden att träna då jag vill få mer energi, tajta till lite här och var, ha nåt att se fram emot och ha en anledning att ta mig lite egentid.

  3. Bra anledningar och lika mina. Pole Dance tränar jag för att det är kul och jag (och hela min kropp) mår så himla bra av det, styrka tränar jag för att bli starkare i just Pole Dance och aerobics och dans för att det är roligt och svettigt och man mår så bra av det. 🙂

  4. För min egen del så skjull jag även lägga till pigg och snygg. Det ena ger verkligen det andra då det kommer till träningen….det va peppande imorse då vågen visade 1 mindre kg till. Nu har jag gått ner 5 och har 5 kvar, alltså halvmuck och visst känner jag mig starkare, hälsosammare, gladare, piggare och lite snyggare ;).
    Du inspirerar så med all din träning och kostrådgivning, tycker dock att det är lite kul med de som skriver och ifrågasätter varför du vill bli smalare då du redan är så smal. För du skriver ju väldigt sälland om din vikt utan mer om dina mål träningsmässigt och om att du vill komma i bättre form och bli starkare, inte bli smalare, ha ha. Man måste ju äta rätt och bra även om man vill bli stark och hålla sig i form :).
    Puss o kram

    1. Åh så bra jobbat vännen! Kämpa på så ska du se att du snart kommer i mål 😀

      Tack gumman! Jag vill ju inspirera och inte “hetsa” som en del gärna vill få det till. Ibland kanske jag är hårdare i tonen i mina inlägg, typ TV-inlägget, men tror att det är bra att få en spark i baken då och då 😉

      Tänkte faktiskt att jag skulle skriva ett inlägg om det där. För väldigt många så är träning samma sak som att man vill/ska gå ned i vikt men det är ju så fel det kan bli. Att gå ned eller upp i vikt är ju en bra effekt av träning men det handlar ju om att bli stark, må bra och att ha hälsan med sig 🙂

      Puss!

  5. Väldigt bra att skriva ut peppande citat och sätta upp på väggen!
    Jag tränar för hälsans och styrkans skull, men även för att jag mår bra av att träna. Jag märker direkt att en liten deppis period kommer om jag inte har tränat på ett tag. Och så är det ju såklart roligt också! 🙂
    Fast det går lite i perioder det här med tränandet. Ibland tränar jag 3 ggr i veckan, ibland kan det bli 1 gg i veckan o ibland kan det gå en eller två veckor utan att jag tränat något (och då märker jag av deppigheten haha).

    Kramar 🙂

    1. Håller med dig där, får jag ett längre träningsuppehåll, som förra året då jag var mycket sjuk så märks det direkt på humöret och orken. Träning ger ju SÅ mycket energi 🙂

      Kram!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *