Nöjd, Glad, Lugn&Harmonisk!

Tjingeling darlings!

Körde ett så grymt cardiopass på löpbandet idag. Tabataintervaller (8×20 sek, 10 sek vila) gånger fyra i högt tempo. Kände mig så pigg och fräsch i benen och ville bara fortsätta och fortsätta och fortsätta. Grymt skönt!

Styrketräningen efteråt gick dock inte lika bra, fick till och med avbryta, men asch, det känns helt okej ändå. Så nöjd och glad över kvällens intervaller så satsar jag på nya tag med styrkan imorgon.

20130205-193104.jpgLinne & Byxor från Röhnisch

Är för övrigt nöjd med hela denna dagen där jag fått så mycket uträttat. Eftersom Mattias VAB:ade kunde jag ju både börja och avsluta min arbetsdag tidigare respektive senare än vanligt och de där extra timmarna har varit guld värda då jag hunnit jobba ikapp så mycket idag. Kommer att kunna lägga mig lugn och harmonisk nu ikväll.

Har ni haft en bra tisdag?

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Aa haft en bra tisdag, längtar efter helgen redan då det blir massa skoj då 🙂 hoppas Jolie är piggare nu 🙂 kram

  2. Vilket tempo kør du på?:-) Tränar jag overkropp som F eks: bröst och triceps eller rygg och biceps så brukar jag köra löpningen efter styrkepasset.. Men som regel tar jag endast löpning och mage dom dagarna jag löper:-) men tabata är supert! Är mer för dom korta och explosiva intervallerna (tabata 30 SEK på 30 SEK av *10 eller 45 på 15 av…) än 4*4, 4*4 kör jag av och till bara….

    1. Jag kör också oftast löpningen efter styrkepasset men idag var jag osäker på om kroppen orkade båda och bestämde mig därför att börja med löpningen som var det viktigaste just idag. Bra val, tror jag, eftersom jag var helt färdig till styrkan sedan 😀

      Med fyra rundor menar jag
      8 x 20 sek (vila 10 sek mellan)
      8 x 20 sek (vila 10 sek mellan)
      8 x 20 sek (vila 10 sek mellan)
      8 x 20 sek (vila 10 sek mellan)

      Alltså fyra “riktiga” tabatarundor 😀

      Körde på 14km/h idag vilket är högt tempo för mig som fortfarande är i upptrappningen av löpningen. Kände dock att jag hade högre tempo i benen så dags att börja klättra uppåt nu, åtminstone på tabataintervaller 🙂

      Oj så långt det blev nu, haha!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *