I♥ ENERGY

Hej vänner!

Denna dagen kunde inte ha börjat på bättre sätt. Strålande solskensväder och träning tillsammans med sexton underbara mammor som ger SÅ mycket energi! Alla mammor ger verkligen allt på varje pass och det är så underbart att se. Med det tempot vi håller nu kan vi snart säga hejdå till magmuskeldelningar, svaga bäckenbottnar och dåliga hållningar. Starka mammor it is! 🙂

imageFagerdalsparken bjöd på helt FAB väder idag!

imageHar ni testat? 

imageHappy MBC-instruktör efter ett helt underbart pass!

imageSofia är en GRYM mamma som nu gör sin andra MBC-säsong. Stark är hon också!

Vi diskuterade situpsens/crunches vare eller icke vara idag. Frågan om när det är okej att börja göra dessa övningar igen dök upp. En del svarar aldrig på den frågan och en del svarar att det är okej när magmuskeldelningen har gått ihop/bålen är stark igen. Jag svarar med en motfråga – varför ska du göra situps eller crunches igen? Har du ett bra svar med en bra motivering så kör! Annars – låt bli.

Tisdagskramar!

Du kanske också gillar

22 kommentarer

  1. Åh, vilket väder! Här har vi grått som i en säck så njut!
    Blev lite uppiggad av dina fina bilder, snart kanske solen når ända hit!

    Ha en riktigt fin fortsättning på dagen 🙂

  2. Åh herrejisses som jag saknar dina MBC-pass!!

    Och tyvärr har jag helt kommit av mig med träningen sedan vi avslutade vårsäsongen, önskar inget annat än att ta upp träningen och återfå styrka samt fasthet, men jag finner liksom aldrig motivationen =(

    Kram

    1. Du får jättegärna haka på på ett pass om du har möjlighet Suzanne, kanske kan det få dig att hitta motivationen igen? Bara du kommer igång kommer det kännas bättre, jag vet ju att du KAN 🙂

      Stor kram!

  3. Härligt det ser ut! Nu får förkylningen försvinna så jag också kan träna.. :/

    Jag kör ju pole dance som kräver rätt mycke av mage/rygg/bål stablitet och styrka. Skulle jag tvingas sluta med det “för alltid” om jag fick barn? Det finns många rörelser där du tex håller fast med båda händerna i stången och sen långsamt (eller ssnabbt beroende på rörelse) lyfter upp antingen raka eller böjda ben till 90 grader eller mer. Det finns även det omvända där du står på händer mot stången, krokar fast benen och lyfter upp överkroppen. Jag förstår att detta inte är något man gör dan efter man kommer hem från BB, men det är ju intressant att veta om man måste sluta helt eller ej.

    1. Nej, jag tycker absolut inte du ska ge upp något du älskar och brinner för. Sen kanske du får anpassa övningarna, precis som du skriver, första tiden efter förlossningen, kanske första året efter, tills du blivit stark igen. Men det är alltså inget du behöver vara orolig för, det löser sig den dagen det är dags 😀

  4. Har inte smakat..är den något att rekomendera? Och vilket fantastiskt väder ni har där uppe i norr..annat än vårt regnrusk 😉

    Kram!

    1. Testat flera smaker och några är hiss och andra är diss. Dock inget för gravida så du får vänta med att testa, hihi 🙂

      Hoppas du har en bra dag i regnet!
      <3

  5. Härligt inlägg Malin! Jag blir sugen på att träna, vilket jag inte har gjort sedan början av graviditeten för två år sedan. En bebis som bara sov i vagn i rörelse gav mig dock en rätt slimmad och stark figur (3*2 timmars promenader varje dag) men nu har ett halvår på jobbet tagit ut sin rätt. Dags att sätta igång igen! Vad rekommenderar du för magträning utöver plankan? Typen ligga på rygg och klättra med och doppa benen? Kram

    1. Vanlig planka + sidoplanka räcker fint tills du klarar att stå 3*1 minut på tå. Sedan kan du börja variera dig med fler magövningar/olika typer av plankor. Finns oändligt många 🙂 Tänk även på att träna allsidigt och få med hela kroppen – då kopplas bålen på automatik in i fler övningar!

      Kram och vad skoj att du är taggad på att komma igång 😀

  6. Vad härligt att starta dagen med träning.
    Skönt att ha det avklarat liksom.
    Jag tycker att det är svåt att komma ut nu när det är höstmörker för jag vågar inte gå själv på kvällen.
    Kram på dig lilla hurtbullan!

  7. En bra och stor anledning! Och det är att sit-ups, och då snackar vi riktiga sit-ups, military style, tar bättre än ngn annan magövning inkluderande plankan! Hej rutor!

  8. Säger som Sofia! Och det är inte svårt eller jobbigt att ge järnet med en så bra instruktör, full av energi och kunskap :)! Att det är underbart väder när vi tränar (oftast) underlättar ju såklart en hel del också ;).

Lämna ett svar till Anna Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *