Träningstips -“Masken”

Hej träningsvänner!

Här kommer en övning till er som vill ha lite variation på plankan och den är även perfekt att köra ute nu när vädret börjar bli bättre. Övningen kallas för Masken och går ut på att ta sig framåt i plankposition.

Välj ut en sträcka i förhand hur långt du ska köra (ca 10 meter kan vara lagomt första gången) och ta dig sedan framåt med hjälp av att köra Masken. Tänk på att gå ner ordenligt i plankposition innan du tar nästa steg framåt. Ett tips är att sedan på vägen tillbaka gå i ankgång. Tre varv brukar vara lagomt att börja med, sedan kan du öka sträckan eller köra fler varv när du känner dig starkare och säker på tekniken!

[videofyme id=”505742″ width=”500″ height=”320″]

 

Jag säger som Lovisa – tryck gärna på Gilla-knappen nedan, Twittra eller dela länken till mina träningsinlägg vidare om du gillar dem. Dels blir jag väldigt glad och dels är det bra om vi kan sprida kunskapen om säker och bra mammaträning vidare!

Du kanske också gillar

11 kommentarer

  1. Vilka bra tips man får av din blogg på övningar man kan göra samtidigt som man är ute och leker med sitt barn. 🙂 Tack!! Ska ta på träningskläderna mer i vår/sommar när jag och min dotter är ute. 🙂 Kombinera lek och träning. Jag har en mamma mage jag vill ha bort. 🙂 Kram på er

    1. Tack Tina!!!

      Ja, på med träningskläderna och passa på när ni ändå är ute och leker. Delar man upp övningarna hinner man med bus mellan och det blir roligt både för stora och små 😀

      Kram!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *