Lunchträning

Äntligen, äntligen, äntligen börjar jag vara back on track vad gäller träningen. Jag har fått bra mediciner som hjälper mig i vardagen och även om jag fortfarande får leva med ett kasst immunförsvar så känns det så himla bra allting. Finally!

Det har ju gått en tid sedan jag skrev detta inlägg och nu tänkte jag försöka plocka in mer träning i bloggen igen. Jag kommer skriva om träning på mina villkor även om ni såklart alltid får komma med önskemål. Låter det bra?

20121204-135955.jpgLinne & Tights – Röhnisch, Tröja – Casall, Skor – Asics

20121204-140005.jpg

Idag körde jag ett lunchpass nere på gymmet med fokus på armar, axlar, skuldror och bål. Väldigt tungt men så skönt! Jag har gjort ett 3-veckorsprogram som jag nu ska följa med målet att kicka igång kroppen och att hitta rytmen i träningen igen. Svarar kroppen bra efter dessa tre veckor blir det ett nytt hårdare program med målet att utvecklas och gå framåt igen. Jag har stått stilla så länge nu (på grund av alla sjukdomar) så jag längtar verkligen efter att nå nya mål!

Du kanske också gillar

17 kommentarer

  1. Får man fråga vad du får för hjälp med immunförsvaret? Är det tabletter eller något annat? Jag har bärjat med gammaglobulin! Bara nyfiken på vad det finns mer för hjälp, då läkaren sagt att om detta inte funkar testar vi något annat 🙂

    1. Har inte fått några mediciner mot immunförsvaret då det är andra sjukdomar som spökat för mig och det är dem jag nu får medicin för 🙂 Hoppas din behandling hjälper!

  2. Va skönt att vara igång igen! Själv blir det hemmaträning idag, ett kvällspass om en stund 🙂
    Hade du kunnat tipsa om bra skor när man ska träna? Det blir inte så mycket kondition för mig utan mest styrka men är så svårt att veta vad man ska tänka på att ha för skor.

    1. Åh vad härligt 🙂 Mitt bästa tips är att gå in i en sportbutik där personalen verkar kunnig och berätta vad du ska använda skorna till så kommer de plocka fram ett bra par till dig och dina fötter!

  3. [MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
    du skulle inte vilja dela med dig av träningsprogrammet, till oss andra som inte tränat sådär jättebra på senaste tiden? 🙂

  4. [MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
    Inspirerande! Själv är jag typen som så lätt faller ur goda vanor vid t ex lång tids sjukdom. Men att läsa det här inlägget får mig verkligen att vilja sätta upp mål och kicka igång jag med. Igen.

    1. Men tack snälla 🙂 Jag har fram tills för en månad sedan mest tränat hemma jag med så du har stora chanser ändå, jag lovar 🙂 Kika gärna mina kategorier träning & videobloggar så finns det en hel del tips. Mer är på väg!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *